ERASMUS ,,POLOPATE" - PRIHLÁŠKA

Ahojte,

v tejto Erasmáckej sérii budem písať o tom, ako si krok po kroku vybaviť štúdium v zahraničí cez program Erasmus+, ktorý väčšina študentov VŠ už určite pozná. V prvom článku začneme tým najpodstatnejším, a to je prihláška na vašej domácej univerzite.

Ja konkrétne študujem na STU Svf, odbor PSA, takže ak to máš rovnako, super. Tento návod môže však rovnako dobre poslúžiť aj ostatným študentom STU. Pri študentoch z ostatných škôl si nie som istá, ale myslím si, že princíp bude podobný. Alebo, ak si len chceš prečítať ako vyzerá taká príprava na pobyt a samotný pobyt v zahraničí, čítaj ďalej. V článkoch z tejto série sa budem venovať ďalším krokom, od ,,papierovačiek" a mailov, až po zbalenie kufra. :)

Začnime teda.

1.) Predmety ďalšieho semestra na tvojej domácej univerzite

Ako prvé som sa pozrela na stránku školy, ako vyzerá zoznam mojich predmetov na semester, počas ktorého chcem vycestovať. Samozrejme, ani náhodou som netušila, čo si pod týmito názvami mám predstaviť, a tak som sa presunula do AIS-u, kde som si jeden po druhom predmety vyhľadala, a preštudovala sylaby.

Predmety v zahraničí sa totiž nebudú volať tak isto, a nebudú mať úplne ten istý obsah. Ale európske školy majú určité spoločné kritériá a normy, ktorých by sa mali vo výučbe držať. Preto treba pozrieť, čo sa vlastne budeš učiť na Slovensku, a potom môžeš nájsť predmet v zahraničí, ktorý je zhruba o tom istom.

Keď už viem, aké predmety by som mala študovať, a aké bude učivo, pokračujem výberom zahraničnej univerzity.

2.) Výber zahraničnej univerzity

Na stránke našej fakulty som si vyhľadala, s ktorými školami má naša škola dohodu. Keď som už mala zoznam, stačilo si vybrať.

Môj výber ovplyvnili tri podmienky - život v danej krajine by mal byť približne rovnako drahý ako na SR (vypadáva Fínsko, Dánsko, Anglicko, atď.), nechcem byť pri mori (neviem, mala som zimnú náladu - každopádne, vypadávajú krajiny ako Grécko, Taliansko, Španielsko, atď.), a musia mi predmety vyhovovať natoľko, aby som nemusela ísť do tzv. medziročníka - predlžovať štúdium o rok.

Áno, obnášalo to prelistovanie všetkých stránok škôl, čo mi ostali na výber a porovnávanie predmetov.

Zahraničné školy majú na svojich stránkach zverejnený tzv. list of courses (aspoň väčšina, ak nemajú, buď som ich preskočila, alebo ak by si mal destináciu, kde určite chceš ísť, skús ich kontaktovať mailom). V tomto dokumente sú vypísané predmety na súčasný zimný a letný semester.

Takisto ak tieto predmety rozkliknete, väčšinou sa ti zobrazia sylaby, ktoré potom môžeš porovnať s domácimi predmetmi.

Mysli na to, že prihláška na Erasmus+, sa podáva skoro rok pred vycestovaním, čiže predmety, ktoré sa budú otvárať na zahraničnej univerzite konkrétne počas tvojho pobytu, budú zverejnené až okolo marca/apríla. Takže nebudú úplne totožné, ale stačí to pre naše aktuálne potreby.

Ak stránka nemá zverejnené opisy predmetov, len názvy, alebo sa nevieš dopracovať k predmetom vôbec, alebo sa chceš len uistiť -> kontaktuj školu mailom, alebo študenta z tvojho odboru, ktorý v danej krajine na Erasme+ bol/je. Povie ti všelijaké praktické info o predmetoch, štúdiu, krajine, potrebných financiách, atď. (Zoznam študentov, ktorí absolvovali Erasmus+ som tiež našla na stránke fakulty, potom som ich trošku postalkovala na facebooku a kontaktovala, a naštastie, boli veľmi ochotní, ďakujem.)

Tak a teraz, keď mám vybrané dve univerzity (Na prihláške môžeš uviesť dve. Ak by ťa nevybrali na prvú možnosť, je šanca dostať sa na druhú.), ja som si vybrala iba tú vo Vilniuse (Litva), môžem konečne podať prihlášku.

3.) Prihláška na domácej univerzite

V AIS-e, v portáli študenta, nájdeš podanie prihlášky na výmenný pobyt. Vyplníš takú neprehľadnú tabuľku, a keď ju uložíš, celá sa pretransformuje do prehľadnej podoby, čiže môžeš vidieť, čo všetko si zabudol alebo vyplnil zle, lebo samozrejme - vysvetlivky dáme až do finálnej verzie, nie keď to študent vypĺňa.

Keď už budeš mať opravené prípadné chyby a vytlačenú prihlášku, podpíšeš ju, a odnesieš na študijné oddelenie pre štúdium v zahraničí na svojej fakulte.

POZOR na deadline odovzdania prihlášky! Zvyčajne na STU bývajú dve kolá. Prvé je do 20.1. a druhé od 22.1.-31.1. Lepšie bude stihnúť už to prvé.

4.) Výsledky výberového konania

Ak ťa vybrali/nevybrali, do AIS-u ti príde správa. Predstavme si, že ťa vybrali a poďme ďalej. V správe sa bude pravdepodobne písať, že máte počkať na mail o Erasmus+ stretnutí na Útvare Medzinárodných vzťahov v BA.

Ďalším krokom je teda toto stretnutie, o ktorom vám dajú vedieť mailom z ÚMV, a kde vám povedia potrebné informácie o veciach, ktoré treba vybaviť pred vycestovaním, počas neho, a po ňom.

Ja sa im budem tiež venovať, trošku viac dopodrobna, tak, ako by som si predstavovala ja, že by mi niekto zodpovedal otázky, ktoré som mala, a písala maily všade možne.

Pozor však, toto všetko znamená iba, že si nominovaný/á svojou krajinou na štúdium v zahraničí na danej univerzite. Ešte nič nie je isté, takisto musíš prejsť výberovým konaním tam.

Ak sa ti článok zdal užitočný, kľudne ho zazdieľaj. Dúfam, že som ti trochu priblížila to, čo treba spraviť, keď chceš študovať cez Erasmus+. V ďalšom článku sa dozvieš, ako bude prebiehať nominácia a prijatie zahraničnou univerzitou, a čo všetko ešte treba vybaviť. :)

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

MHD V EDINBURGHU

5 PLÁŽÍ - SARDÍNIA

MIESTO ZRODENIA HARRYHO POTTERA