MIESTO ZRODENIA HARRYHO POTTERA

Ahoj, ak si aspoň taký fanúšik Harryho Pottera ako ja, určite som ťa už zaujala. V tomto článku sa dočítaš, kam budeš možno cestovať nabudúce. Snáď ťa neodradila MHD v Edinburghu, ktorú spomínam v predošlom článku a v ďalších príspevkoch sa presvedčíš, že za návštevu Edinburgh rozhodne stojí.

Keď sa chceš vydať na miesta, kde sa natáčali filmy o tomto čarodejníkovi, okrem Anglicka sa určite dosýta pokocháš rokfortskou atmosférou aj v Škótsku. Ak tam nejdeš na dlhšiu dobu, počas ktorej by si sa mohol/la vydať na cestu Rokfortským Expresom, alebo navštíviť roklinu Glencoe, kde vo filmoch stála napríklad Hagridova chatrč, skoč len do Edinburghu a zájdi na kávu alebo čaj do The Elephant House.




Cesta Rokfortským Expresom -> http://www.westcoastrailways.co.uk/ (osobne som neskúšala)

My sme na našom výlete v Edinburghu navštívili túto kaviareň, v ktorej J.K. Rowlingová napísala prvé kapitoly knihy Harry Potter and the Philosopher´s stone. Zvnútra je cez okno krásne vidieť Edinburgh Castle, ktorý bol údajne inšpiráciou pre čarodejnícku školu.



Čo je viac-menej pozitívne, aj napriek tomu, že táto kaviareň je ,,turistická zastávka", a ešte aj čašníci majú zozadu na tričkách nápis ,,The birthplace of Harry Potter", ceny tu neboli výrazne vyššie ako inde a stále sa to pohybovalo okolo 4-5 eur za čaj. 



Keď sme boli ešte na Slovensku, nechcela som si ničiť prekvapenie a fotky vnútrajška som na internete nehľadala, preto som bola naozaj milo prekvapená (bola som úplne natešená a skúmala každý nápis :-D), keď som prišla na WC - pozrite sa sami.








Ak sa ti článok páčil, alebo ťa inšpiroval, poteším sa, ak zanecháš komentár. :-)

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

MHD V EDINBURGHU

5 PLÁŽÍ - SARDÍNIA